12.06.05

Det är så underbart att känna att det går åt rätt håll. Att äntligen vakna och känna att man tycker det är värt att stiga upp och framförallt känna en längtan till framtiden. Är det såhär det känns att må hyfsat bra? Det är så länge sen jag kände det att jag har svårt att förstå att det kan kännas såhär bra. Går bara och väntar på att en ny dipp ska komma. Känns overkligt att må såhär! Men jag hoppas så innerligt att detta ska vara något varaktigt och att jag ska komma mig från psykvården och hitta tillbaka till livet helt och hållet. Håll tummarna med mig!

Sommarvärmen håller sig på avstånd, men jag kan inte säga att det gör mig så mycket just nu. Är så nöjd med att slippa den fruktansvärda ångesten jag hade för ett par veckor sen så lite ruskigt väder må vara. Fast jag ska å andra sidan inte sticka under stolen med att jag längtar efter sommaren och då framförallt värmen. Jag fryser för det mesta så sommaren är verkligen min årstid!

Och i morgon är det då årets viktigaste dag. Nationaldagen! Jag har köpt både en flagga och en landsdräkt som jag tänkte ha på mig i morgon. Betalade bara 14000 kr för det så det var ju rena fyndet. Sen ska jag stå här ute på balkongen och vinka hela dagen. Har ju tränat armar på gymmet i snart ett år enbart för denna dag så det finns inga ursäkter. Skämt å sido, jag hatar såna här röda dagar. Fattar ni vilka enorma skattepengar det kostar att ge OB-ersättning till alla som jobbar i morgon? Lägg dem pengarna på att utöka personalstyrkan inom vården istället! Åsså tar vi helt enkelt bort alla "onödiga" röda dagar. Jag tror jag ska ta och bli statsminister! Finns det nåt bra program på högskola till det mån tro, och linjen ska helt vara i Skellefteå eller möjligvis på distans?!

Nu ska jag ta och avsluta detta inlägg och bege mig ut på stan med min älskade Mamma! Hon är verkligen den bästa mamma som går att hitta på heeela denna jord! Är så tacksam för att du finns ska du veta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0